Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Под лупа: Как да избегнем туристическите хитрости по родното Черноморие?

| обновено на 22.08.23 в 10:32
Снимка: БГНЕС

В последно време се наблюдава нарастване на оплакванията, свързани с измами и нелоялни търговски практики в туристическия сектор по Черноморието. Гост в студиото на предаването "Нашият ден" беше Габриела Руменова, представител на платформата "Ние, потребителите". Тя сподели важна информация за защитата на потребителите и начини за предотвратяване на неблагоприятни ситуации при резервацията на настаняване.

Когато потребители правят резервации за настаняване, е от съществено значение да извършат допълнителни проверки преди това. Габриела Руменова изтъква важността на справката на сайта на Министерство на туризма, където се публикува регистър на всички категоризирани места за настаняване. Този регистър дава ясна представа за качеството на мястото за настаняване, като специфицира броя на звездите и вида на обекта. Това позволява на потребителите да направят информиран избор за услугите, които може да получат на дадено място.

Също така Габриела Руменова подчертава, че различните видове настаняване са обект на различни изисквания и стандарти според законодателството. Например, хотелите с различен брой звезди, семейните хотели, хижите и други обекти се задължават да предоставят определени условия на клиентите си.

“Едно е хотел три звезди, друго е семеен хотел. Има хижи и най-различни други обекти, в които можем да се настаним, но изискванията на законодателството по отношение на категоризацията и на условията, които те трябва да предоставят, са различни“, казва тя.

Габриела Руменова, представител на платформата

Един от най-често срещаните проблеми, с които потребителите се сблъскват, е “лошата хигиена на местата за настаняване“. В този случай потребителите трябва да се обърнат към Регионалните здравни инспекции (РЗИ), които отговарят за проверка на хигиенните стандарти. Ако има недостатъци в хигиената обаче, потребителите трябва първо да се оплачат на търговеца, от когото са закупили услугата, за да се опитат да намерят решение.

В случай че разминаванията с търговеца са сериозни и продължават, Габриела Руменова препоръчва обръщане към Комисията за защита на потребителите. Тя има правомощия да проведе проверки и да гарантира, че мястото за настаняване продължава да отговаря на обявените условията и стандартите, които е обявило.

В заключение, измамите и нелоялните търговски практики в туристическия сектор по Черноморието могат да бъдат предотвратени чрез информиран избор и внимателни проверки на мястото за настаняване. Платформата "Ние, потребителите" подкрепя и насърчава потребителите да бъдат внимателни и осведомени, за да избегнат нежелани неприятности по време на техния туристически опит.

Чуйте разговора в звуковия файл. 

Снимки: БГНЕС, БНР 
По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Образование в Лондон, кариера в България: Историята на Кристиян Доброславов

В рубриката „Темите на деня“ на предаването „Нашият ден“ гостува Кристиян Доброславов – млад човек, който въпреки образованието си в Англия, избира да се развива в България. Разказвайки за живота си в Обединеното кралство и предизвикателствата пред младите хора, Кристиян сподели своите лични преживявания и мотиви за връщането си в родината...

обновено на 25.07.24 в 10:24

Проф. д-р Мария Николова: Увеличава се броят на трайно излекуваните от HIV

Най-голямата годишна конференция по въпросите на HIV и СПИН се провежда в Мюнхен, като събира над 10 000 участници и ще продължи до 26 юли. Това е първото провеждане на конференцията в Германия от 1993 година насам. Лекари, експерти в областта на общественото здраве и активисти от около 175 държави са поканени да се включат в 25-ата Международна..

обновено на 24.07.24 в 14:14

Частните лечебни заведения и Директива 2014/24 за обществените поръчки

ЕКИП (Експертен клуб за икономика и политика) подготви първия по рода си в България публичен сравнителен правен анализ и оценка на въздействието във връзка с транспонирането на Директива 2014/24 за обществените поръчки по отношение на частните лечебни заведения в България и наказателната процедура на ЕК срещу България по този повод. В Lege..

публикувано на 24.07.24 в 14:10

Трансплантираните спортисти от България доказват: Донорството е живот

Единственият българин с два трансплантирани органа, Георги Пеев, спечели четири златни медала в дисциплината плуване на Европейските игри за трансплантирани и диализирани в Лисабон . Пред екипа, придружаващ българския отбор на игрите, Пеев сподели: "Показваме чрез физическа активност, че хората с трансплантации могат да бъдат активни – не..

публикувано на 24.07.24 в 12:50

Защо лекарка от Варна избира да помага на бежанци от Украйна?

Д-р Христина Димитрова, общопрактикуващ лекар и носител на приз за застъпничество от платформата TimeHeroes, разказва за своята доброволческа работа с украинци със специални потребности във Варна и за менторството и подкрепата към украински медици, желаещи да упражняват професията си у нас. В интервю за "Нашият ден" д-р Димитрова споменава..

обновено на 24.07.24 в 12:20